همشهری آنلاین: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری کارگاه رقابتی طراحی پوستر برنامه «بر آستان جانان» در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش فارس، امیرحسین تابع‌جماعت درباره برپایی این کارگاه گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارد با همکاری انجمن طراحان گرافیک ایران، پوستر اصلی سلسله برنامه‌های بر آستان جانان - ویژه ماه مبارک رمضان- را در قالب برگزاری یک کارگاه عملی آموزشی و با مدیریت گرافیست مطرح کشور ابراهیم حقیقی برگزار کند.

وی ادامه داد: هدف از برپایی این کارگاه، معطوف به نیاز طراحی پوستر و سایر طرح های گرافیکی برای برنامه «برآستان جانان» است.

این رویداد همه‌ساله و مصادف با ماه مبارک رمضان در سطح فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ مناطق 22گانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساماندهی و اجرا می‌شود.

تابع‌جماعت با بیان این‌که شعار اصلی برنامه «بر آستان جانان» برای ماه مبارک رمضان امسال «شهر خدا، شهر مهربانی» است،‌ گفت: این رویداد بخش‌های متعددی از جمله نمایشگاه آثار هنری در عرصه هنرهای تجسمی و هنرهای صناعی و سنتی، اجرای نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای، اجرای برنامه‌های موسیقایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای کارگاه‌های عملی عرصه فرهنگ و هنر، تهیه و توزیع محصولات متناسب با ماه مبارک رمضان و اجرای برنامه‌های حوزه شعر و ادب را در بر می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ثبت‌نام و حضور طراحانی که دوره‌های تخصصی گرافیک را در مرکز آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری گذرانده و علاوه بر زبان تصویر، توانایی کار با نرم افزارهای مرتبط با حوزه طراحی گرافیک را دارند، در این کارگاه‌ امکان‌پذیر است.

تابع‌جماعت همچنین گفت: ثبت‌نام در این کارگاه‌‌ سوم تیرماه پایان یافته و پس از بررسی آثار ارسالی و مدارک ثبت‌نام کنندگان، 35 نفر برای حضور در این کارگاه که با توجه به رویکرد فرهنگی، شرکت در آن رایگان است، انتخاب شده‌اند.

وی تاکید کرد:‌ به شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهی نامه اهدا می‌شود.

همچنین آثار خلق شده در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم علاقمندان قرار می‌گیرد و از میان این آثار، سه اثر به‌ عنوان پوستر اصلی «بر آستان جانان» انتخاب، تقدیر و منتشر خواهد شد.

به نفرات اول تا سوم نیز به ترتیب مبلغ یک میلیون تومان، 750 هزار تومان و 500 هزار تومان اهدا می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: پوسترهای منتخب این رویداد در فضاسازی‌های نمایشگاهی برنامه «بر آستان جانان» و در نمایشگاه‌های سطح مناطق شهر تهران نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گفته تابع‌جماعت، زمان برپایی این کارگاه روز پنجشنبه 6 تیرماه ساعت 9 تا 18 در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) خواهد بود.

کد خبر 220300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز